מחפשים חופשה חלומית?

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פעילויות מומלצות

    קוסטה ריקה היא יעד תיירות נפלא לטיול משפחתי. היא מגוונת ביותר, נחשבת כבטוחה וידידותית (אפילו אין למדינה צבא!). השפה הרשמית במדינה היא ספרדית, אך קל ונוח להסתדר בה באנגלית. יש בה שילוב מנצח של פעילויות אתגר, נופש פעיל וטיולי טבע.

    קל לשלב אותה עם טיול בארה"ב, בזכות הטיסות הזמינות והזולות יחסית מיעדים שונים בארה"ב, כולל טיסות ישירות (בנות פחות מ-3 שעות ובמחיר של 150-200 דולר) מאורלנדו, היעד מספר 1 למשפחות בעולם.

    רוב המטיילים בקוסטה ריקה נוהגים לעבור כל שניים-שלושה לילות מקום לינה על מנת לראות את אזורי התיירות השונים במדינה המרתקת והמגוונת הזו. אך למשפחה המטיילת, אני ממליצה לטייל בשיטה המוצלחת והמנצחת של טיולי כוכב – לינה במקום אחד במשך מספר ממושך של ימים וממנו לצאת לטיולים באטרקציות השונות בטווח של עד שעתיים נסיעה לכל כיוון. לדוגמא, אם אתם מגיעים לקוסטה ריקה ל-10 לילות, חלוקה מוצלחת היא ששה לילות במרכז המדינה וארבעה לילות נוספים לחופי האוקיאנוס השקט, סמוך לשמורת הטבע שופעת החיות מנואל אנטוניו. אני ממליצה בחום על מקום מגורים קסום הנקרא: "לנדס אין לאב" Lands in Love: בלב יער עננים הקימה קבוצת ישראלים בעלי חזון מלון ייחודי המשתרע על פני שטח עצום ובו יערות, צמחייה טרופית עשירה ומגוון בעלי חיים. הנוף הנשקף מחלונות ומרפסות החדרים מדהים ומשתנה כל הזמן- יערות ירוקים שופעי צמחייה, עמקים, הרים גבוהים וביניהם שטים עננים. המקום מטופח ופורח ומזכיר קיבוץ גדול.

    מגוון הפעילויות במקום עצמו רב ביותר:

    • קנופי – גלישה בסדרת אומגות בתוך יער גשם, מעל צמרות העצים לאורך 500 אקרים מהן נשקף נוף נפלא של היער . 9 כבלים, 10 פלטפורמות, 3 מסלולים , 2 גשרים תלויים ו"טרזן סוינג" (נדנדת טרזן) סה"כ -845 מ'. אחר כך- כבלים אתגריים – 3 כבלים תאומים לחוויה זוגית . הכבל הארוך ביותר הוא 750מ', מגדלי פלדה, גשרים תלויים, מהירות תנועה 80 קמ"ש , 150 מ' מעל לעמק הנסתר. חווייה כייפית אמיתית!
    • קניונינג – סנפלינג, הנעשה בתוך מפלים. יורדים מספר מפלים, קטנים וגדולים, חלק בסנפלינג צמוד לסלע וחלק באוויר קשורים לרתמה, כיף ומיוחד.
    • ראפטינג בנהר ריו בלסה – שייט מודרך בנהר שוצף עם מפלונים ומערבולות קטנות (ברמה 2-3, מתאים בהחלט למשפחות) – חוויה מרטיבה במהלכה תזכו גם לראות מבחר בעלי חיים (כגון קופים, עצלנים וציפורים).

    רכיבה על סוסים בשבילים ביער עד לנהר ולמפל.

    בנוסף, יש ב"לנדס אין לאב" מבחר גדול של שבילי טיול ברגל. צוות מדריכים מיומן ושופע ידע ילווה אתכם לאורך השבילים לטיול בעקבות הסחלבים, לצפייה בציפורים ועוד.

    לא יאומן כמה סוגי ציפורים יש במקום, במגוון צבעים, גדלים ומינים. אין כמו להתעורר בבוקר לקול ציוץ הציפורים, לפתוח את הוילון ולראות נוף נפלא וכמובן לאכול את ארוחת הבוקר המפנקת והעשירה המוגשת במקום. האוכל בלנדס אין לאב הוא הטעים והמגוון ביותר בכל קוסטה ריקה. אמנם לא תמצאו במקום בשר, כי המסעדות במקום צמחוניות, אך המנות המיוחדות והעשירות , האווירה הביתית והשירות המסור יגרמו לכם להתגעגע לאוכל של לנדס אין לאב כל הטיול… במקום גם מבחר משקאות מעניינים הכוללים מיצים נפלאים ושוקו בטעם גן עדן.

    כדאי להקדיש ללדנס אין לאב והאטרקציות של המקום לפחות שניים – שלושה ימים מלאים. את שאר הימים בהם תתגוררו במקום הקדישו לטיולים באתרי תיירות מפורסמים במרחק של עד שעתיים נסיעה, הכוללים הרי געש, אגמים, מפלים ועוד. יום טיול חובה הוא להר הגעש ארנל.

    טיול מוצלח בן יום שלם בארנל הוא:

    סיור משולב לה – פורטונה – ארנל: סיור על פני גשרים תלויים – תחילת הסיור בהליכה בת 3 ק"מ ביער טרופי. עוברים 15 גשרים בין 5 ל- 100 מ' אורך ועד 60 מ' גובה. נוף מרהיב של החי – ציפורים, זוחלים,יונקים וחרקים. התחנה הבאה היא מפלי לה פורטונה, ניקבות השחייה הענקיות והסלעים הגדולים שבסמוך. בהמשך, סיור להר הגעש כולל הליכה ביער עד למקום זרימת הלבה , צפייה בצמחיה, בבעלי החיים ואגם ארנל, רעם הלבה והסלעים המתגלגלים מראש ההר. לסיום, מעיינות מים חמים "באלדי" למשך מספר שעות כולל ארוחת ערב. זהו אתר ספא גדול עם 25 בריכות, בטמפ' מ 35 מעלות צלזיוס עד 67, מפלים ומגלשות מים. קומפלקס מאוד גדול, מרשים ומהנה.

    באזור ארנל יש מבחר גדול של אטרקציות נוספות. בהחלט כדאי להגיע לאזור ליום נוסף:

    פעילויות מוצלחות לדוגמא הן:

    קיאקים באגם ארנל – שייט קיאקים רגוע באגם ארנל תוך צפייה בהר הגעש ובמגוון זני הציפורים, החיות והקופים.

    ביקור מודרך בחממות פרפרים – במהלך הביקור תראו מאות פרפרים ססגוניים, שיתעופפו מעל ראשיכם, כולל הפרפר הלאומי המרהיב של קוסטה ריקה.

    חובבי האקשן והספורט יבחרו בטיול טרקטורונים או רכיבה באופני הרים בסביבות הר הגעש ארנל.

    במרחק כ- 45 דקות נסיעה מארנל, תוכלו לבקר במערות וואנדו (Vanado):

    חוויה רטובה ומסעירה. מבוך של מערות ומחילות טבעיות מתחת לאדמה. הליכה וזחילה במעברים צרים, במבוכים ובחדרים תוך צפייה בצורות המפורסמות של הסלעים, בנטיפים וזקיפים.

    לחובבי הרי געש וטבע מומלץ לערוך סיור בהר געש נוסף:

    הר הגעש פואז (Poas) – להר המתנשא לגובה 2,700 מטר, יש את הלוע הפעיל הגדול בעולם – כ 1.5 ק"מ רוחב ו- 300 מטרים עומק. ההר התפרץ כ-39 פעמים מאז 1828, אך מתפרץ בצורת גייזר בתדירות גבוהה.

    ממרכז המבקרים של הפארק יוצא מסלול ההליכה המתפצל לשלושה מסלולים:

    מסלול ללוע הפעיל, מסלול ללגונה Botos, ושביל טיול ביער העננים שעל ההר.

    הלוע הוא מראה מרשים מאוד – יש בו פעילות געשית ויוצאים מהלגונה אדים. לגונה בוטוס היא מכתש נוסף שבו כבר אין כיום פעילות, ונוצרה בו לגונה יפה מוקפת בירוק.

    מוצלח לשלב את הביקור בפואז עם ביקור בגנים של מפלי לה-פאז (La Paz) הממוקמים במרחק נסיעה קצר. אלה גנים עוצרי נשימה ביופיים ומהווים את אחד מהמצפורים הגדולים בעולם לפרפרים, יונקי דבש וסחלבים. בגנים מסלולים מסוגננים ובטוחים לאורך נהר לה – פאז הכולל 5 מפלי מים גדולים.

    רבים מהמבקרים בגנים אומרים  כי המקום הוא כפי שחזו בדמיונם את קוסטה ריקה – יערות ירוקים שופעי צמחייה, מלאי ציפורים, פרפרים ופרחים צבעוניים למכביר.

    מקום המגורים השני לו כדאי להקיש לפחות ארבעה ימים הוא  פארק לאומי מנואל אנטוניו Manuel Antonio:

    זהו הפארק הלאומי הקטן ביותר בקוסטה ריקה, אבל אחד היפים והפופולאריים במדינה.

    הפארק ממוקם על חצי אי, 6 ק"מ מהעיירה קפוס Quepos , בדרך בין העיירה לפארק יש מקומות לינה רבים.

    בכניסה לפארק, יש חוף ים גדול ומדהים, רצועת חול ענקית ולבנה ומי טורקיז, בהם גם אפשר ללמוד לגלוש.

    בפארק עצמו, יש 4 חופים קטנים ושקטים, ומסביבם הכל ירוק – יער מלא בחיות מכל הסוגים שמסתובבות כמעט בלי פחד מהתיירים הרבים במקום. מומלץ לצאת לסיור מודרך במהלכו תראו בפארק קופים רבים, איגואנות, המון סוגי ציפורים, סרטנים, עצלנים, רקונים וגם נחשים ותנינים. בסוף הסיור בין החיות מומלץ להשאר באחד החופים היפים של הפארק. אל תפספסו את השקיעות המרהיבות!

    באיזור בין קפוס למנואל אנטוניו יש מסעדות רבות, שוק תיירים קטן, וגם חיי לילה.

    מקפוס הסמוכה ניתן לצאת לשיט קטאמארן במפרצים באיזור בו ניתן לראות לפעמים דולפינים ולוויתנים, לעשות שנורקלינג באחד מהם ולראות דגים רבים.

    סיור שאסור להחמיצו הוא שייט ביער מנגרובים עם "ראפא הלוחש לקופים" במהלכו יקפצו לסירתכם קופים רבים ויאכלו מכף ידכם. ראפא מכיר כל אחד מהקופים הידידותיים הללו ואף נתן לכל אחד מהם שם. בנוסף לקופים תראו שפע ציפורים וצמחייה ייחודית.

    סיור מרתק נוסף הוא ל"וילה ונילה"- סיור בגנים הבוטניים ובגני התבלין של חוות ואנילה. זו מעבדה חקלאית טרופית ובמהלך הסיור נחשף המבקר לארומה ולמראות התבלינים – ווניל, תבלינים טרופיים, קקאו, תמציות שמן, צמחי תבלין וצמחי עיטור. הסיור כולל טעימות גורמה של גלידה, עוגות ושוקו, כולם מצמחי ותבלילי המקום.

    בדרך בין "לנדס אין לאב" למנואל אנטוניו מומלץ לערוך "ספארי קרוקודילים" : שייט בין קרוקודילים, ציפורים ועצי מנגרובים.

    בקוסטה ריקה, רצוי לא לשכור רכב אלא להשתמש בשירותי ההסעות היעילים והמצויינים הפרוסים בכל חלקי המדינה ואשר יובילו אתכם בביטחה ובנחת ליעדים ולאטרקציות השונות.

    הלינה במנואל אנטוניו במלון מרשים ועטור פרסים "פראדור" שמו עם בריכות מדהימות, מיני גולף, נוף מרהיב ושבילי טיול ביער.

    רוצים לדעת עוד?

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מבצעים לקוסטה ריקה:

      מחפשים את הטיול המושלם?

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים אורגני