מחפשים חופשה חלומית?

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    טנריף והאיים הקנריים

    האיים הקנאריים הם יעד נפלא לביקור בכל עונות השנה. בחורף הטמפ' המקסימלית הממוצעת נעה בין 20-25 מעלות צלזיוס ובקיץ הטמפ' לא עולה על 30 מעלות. ברוב האיים, במיוחד האיים הדרומיים, מזג האוויר שטוף שמש עם שמים תכולים. בקיצור מזג אוויר אופטימלי לחופשה משפחתית! גם האווירה באיים נפלאה ורגועה. התושבים המקומיים לבביים, רובם דוברי אנגלית ומרבית התיירים הם אירופאים הבורחים לאיים החמימים מארצותיהם הקרות. האיים הקנאריים הם הפתרון המושלם למשפחות המחפשות חופשה משפחתית מפנקת עם מזג אוויר נוח כל השנה.

    הביקור באיים הקנריים מתאים לכל אחד. לחובבי נופש, מלונות מפוארים עם בריכות מקסימות, חופים נפלאים וספורט ימי, לחובבי טבע וטיולים רגליים או באופניים, לחובבי עיירות קטנות עתיקות, שווקים ואפילו לחובבי ערים ושופינג. גם חובבי אוכל טוב יהנו מכל רגע. האיים שופעי מסעדות עם מאכלים מקומיים אופייניים, מאכלי ים וטאפאסים, בתי קפה וגם הארוחות המוגשות במרבית המלונות איכותיות ביותר.

    באיים צמחייה מגוונת הכוללת מצד אחד קקטוסים ומצד שני יערות גשם טרופיים. חלק מהצמחים ייחודיים לקנריים כגון "עץ הדרקון" המעניין.בשרשרת האיים הקנריים שבעה איים עיקריים להם שדות תעופה וקשר של מעבורות, חלקם קטנים למדי וניתן להסתפק בהם בטיול יום אך לחלקם רצוי להקדיש מספר ימים על מנת לראות את המיטב שהם מציעים. בכתבה זו אתמקד בשני האיים הגדולים והמתויירים מכולם: גראן קנריה וטנריף, המתאימים במיוחד לחופשה משפחתית. על אי נוסף מיוחד בקנריים תוכלו לקרוא בכתבה: לנסרוטה-אי בשחור ולבן.אין טיסות ישירות מישראל לקנריים אך ניתן להגיע אליהם עם נחיתת ביניים ביעד כלשהו באירופה. בדרך כלל הכי נוח ומשתלם לטוס דרך מדריד. משך הטיסה ממדריד לאחד האיים כשעתיים וחצי. אם מזמינים את הטיסות מספיק זמן מראש, מחיר הטיסה לא גבוה בהרבה מאשר לטוס למדריד או כל יעד אחר במערב אירופה. ניתן לטוס לאי אחד ולחזור מאי אחר.

    בין האיים ניתן לשוט במעבורת (כולל עם הרכב השכור) או לטוס טיסת פנים קצרה ולא יקרה בת כחצי שעה. משך השייט במעבורת בין טנריף לגראן קנריה נע בין 45 דקות למעבורת המהירה לשעתיים במעבורת האיטית והזולה יותר.

    בגראן קנריה Gran Canaria מומלץ להתגורר בדרום האי, בו מזג האוויר שימשי ונעים ובו אפשרויות המגורים המשפחתיות הרבות והמגוונות ביותר, החל מרזורטים מקסימים על בסיס "הכל כלול" עם בריכות, חופי ים, פארקי מים, מתקני ספורט ושפע פעילויות לילדים ומבוגרים כאחד, דרך מלונות צנועים יותר במחירים אטרקטיביים ביותר ועד מבחר גדול של מלונות דירות. חשוב להדגיש שמלונות רבים ברמה של שלושה או שלושה וחצי כוכבים היו זוכים להיות בישראל ובמדינות רבות נוספות בדרוג של ארבעה כוכבים או יותר (בגלל מיסוי נמוך יותר מעדיפים לעיתים בעלי המלונות לקבל דרוג נמוך מהמגיע להם).

    אזור הרזורטים המוצלח ביותר למשפחות הוא "טאוריטו" Taurito בו בנוסף לחוף מקסים יש שפע אטרקציות משפחתיות. רשת מלונות מומלצת על בסיס הכל כלול היא "פארדייס" Paradise Hotel & Resorts לה שלושה רזורטים מקסימים בטאוריטו להם פארק מים משותף. המתאים במיוחד למשפחות הוא Hotel Paradise Lago Taurito.

    בדרום שפע אפשרויות של נופש פעיל וספורט ימי הכוללות מצנחי רחיפה, "בננות", אופנועי ים, קיאקים, סירות פדלים עם מגלשות וכו'. כמו כן ניתן לצאת לטיולי רכיבה על אופניים, סוסים ואפילו גמלים.
    ראוי לציין שמחירי הלינה, אוכל ואפילו הקניות באיים הקנריים נמוכים בהשוואה לאירופה וזאת בעיקר בזכות מיסי הקנייה הנמוכים באיים. כמו כן כדאי לדעת שהכניסה לכל חופי הים בכל האיים היא חופשית, כולל לחופים הסמוכים למלונות המפוארים ביותר. גם הכניסה לפארקים הלאומיים באי היא ללא תשלום.

    בזכות גודלם הקומפקטי למדי של האיים הם יעד אידיאלי לטיול כוכב. ניתן לבלות מספר ימים בדרום האי ולשלב ימי טיול בשאר חלקי האי, כאשר משך הנסיעה לכל כיוון לא עולה על שעה וחצי.
    בגראן קנריה משך הנסיעה מעיירות הנופש בדרום האי לבירה, לאס פאלמס, הוא 40-60 דקות ומשך הנסיעה להרים במזרח וצפון האי הוא קצת מעל שעה.

    לאס פלמאס Las Palmas היא עיר תוססת שראוי להקדיש לה יום שלם. יש בה טיילת ארוכה לאורך חוף הים, בשם "שדרת לאס קנטרס" Las Canteras Ave העמוסה במסעדות, בתי קפה, חנויות ונשקף ממנה נוף יפה של הים. סמוך לה ממול באולם המופעים המרשים, ממוקם מרכז קניות גדול ותוסס בשם "לאס ארנס" Las Arenas, הרחובות הסמוכים שופעי מדרחובים עם שפע חנויות מותגים וגם סניף של בית הכלבו המפורסם "אל קורט אינגלז".
    במרחק נסיעה קצר, לא רחוק מהנמל, ממוקמת העיר העתיקה "טריאנה" Triana בה שוק מזון, בתים אופייניים לקנריים עם מרפסות חמודות, מדרחובים ומוזיאון קולומבוס Casa de Colon, המתאר את מסעותיו של מגלה הארצות הספרדי שעצר באיים הקנריים לתיקון ספינותיו, להצטיידות ויש האומרים גם לרומן לוהט (עם אשת מושל האי גומרה). קולומבוס מאד פופולארי בקנריים, יש בהם רחובות על שמו ומקומות רבים הקשורים אליו: הכנסיה בה התפלל, המגדל בו התייחד עם אהובתו, הבית בו גר וכד'. במוזיאון גם ציורים ואוספי יצירות וכלים של היעדים אליהם הגיע קולומבוס וכן תוכים גדולים המסתובבים חופשי בחצר הפנימית היפה. הליכה קצרה ברחוב ציורי מובילה לבניין הממשל שממולו כנסייה גדולה.

    כדאי לבקר גם ב"כפר הקנרי" בו בתים קנריים אופייניים ובגנים הבוטאניים הסמוכים. קנחו את הטיול באזור בביקור ב"נמל הספורט" הסמוך בו יאכטות רבות ושפע בתי קפה המשקיפים על המים.
    יום שלם נוסף כדאי להקדיש לעיירות ולכפרים בהרים בצפון ובמרכז האי. העיירה הסמוכה ביותר לדרום היא Aguimes הממוקמת במזרח האי ובה כיכר מקסימה השופעת פסלים וצמחייה ובתים עם לבנים חשופות. כיף לשוטט ברגל בין הסמטאות, לגלות עוד פסל של חמור, גמל או אנשים ולבקר במרכז המבקרים בו מוזיאון קטן המתאר את תולדות המקום ובו אפילו מומיות של ה"קוואנצ'ס" (הילידים).

    לא הרחק משם ניתן לבקר במערות בהן התגוררו הילידים וכיום משמשות למגורים (לאחר שיפוץ ובנייה) בעיירה "ארוקס" Arucas ממוקם מפעל הרום הגדול של האי בו ניתן לערוך סיור וללמוד על שיטות הכנת הרום ולעקוב אחר מכונות מילוי ואריזת הבקבוקים. בחדר הטעימות ניתן (רק למבוגרים) לטעום חופשי את הרום המקומי המוצלח בגרסאות שונות כולל רום דבש, רום שוקולד ורום בננה. חנות המפעל זולה במיוחד! כל המבקרים יוצאים מהמקום שמחים ועליזים…

    בעיירה "פירגס" Firgas מרכז מקסים עם "מדרגות מים" מזרקות היורדות לאורך מדרגות המוקפות בסמלי היישובים השונים של קראן קנריה, בספסלים ססגוניים ובתבליטי ומפות שבעת האיים הקנריים.

    כפר מקסים נוסף בהרים, בעל שם לא סימפטי הוא "טרור" Teror הידוע בשוק הססגוני שלו ובסמטאותיו הצרות. ממנו כדאי להמשיך לנקודה הגבוהה ביותר באי Cruz de Tejeda ממנה ניתן להשקיף על כל האי ובימים עם ראות טובה גם על חלק מהאיים השכנים. ניתן לצאת לסיור ג'יפים מודרך בהרים, סיור טרקטורונים ואפילו רכיבה על חמורים.

    את שאר ימי הטיול הקדישו לדרום האי, בו שפע עיירות תוססות עם חופים נפלאים ומגוון אפשרויות בילוי ונופש. בעיירה מספלומס Maspalomas אל תחמיצו ביקור בדיונות החול: דיונות חול המשתרעות על פני שטח עצום המגיעות עד למים עליהן ניתן לטפס, לגלוש ולטייל.

    העיירה המקסימה מכולן בדרום היא "מוגאן" Mogan המכונה "ונציה של הקנריים" בזכות הגשרים הקטנים מעל תעלות המים, בה נמל דייגים ויאכטות, חוף ים מקסים ושפע חנויות מזכרות, מסעדות ובתי קפה הממוקמים בין בתים חמודים הבנויים כולם באותו סגנון. בימי שישי יש בעיירה שוק פופולארי.

    ניתן להגיע למוגאן ברכב בכביש נופי ומפותל או דרך הים במעין "אוטובוס ימי" השט בין מספר עיירות נופש בדרם- מערב האי. דרך מוצלחת נוספת לראות את עיירות הדרום היא בשייט ביאכטה או בקטמאראן לאורך החופים הציוריים במהלכו ניתן לשחות במים שקטים וצלולים ולצפות בדגים קופצים ודולפיני בר. ילדים אוהבים במיוחד לשוט בספינת פיראטים בשייט הכולל הפעלות והרפתקאות.

    יש באי מבחר מסלולי גולף ומיני גולף, מסלול קארטינג מוצלח וגם גן חיות, פארק תנינים, פארק חיות ים ופארק מים, אך למי שמחפש את פארקי החיות והמים המוצלחים ביותר כדאי לעבור לאי השכן ממערב, טנריף בו הפארקים האיכותיים והגדולים מכולם.

    ניתן לצאת ליום טיול באי השכן ממזרח, "פורטאבנטורה" Fuerteventura הידוע בחופים הנפלאים שלו (נחשבים לחופים המוצלחים ביותר בקנריים) ובשוק שלו. נחמד לבקר גם במגדלור Faro de Jardia ובחווה מקומית אופיינית Gran Tarajal בה מייצרים גבינות. משך השייט במעבורת לכל כיוון- פחות משעה.

    טנריף Tenerife הוא אי המתאים יותר למי שמחפש נופש פעיל, טיולים בטבע ובפארקי בילוי משפחתיים ופחות בילוי בחופי הים. לא שחסרים באי חופים, אך רובם פחות מוצלחים מאשר בגראן קנריה ובעלי חול אפור או שחור (וולקני) ולא זהוב כמו בגראן קנריה (למעט חופים בודדים אליהם הביאו במיוחד חול בהיר מהאיים השכנים). גם כאן יש כמובן מלונות ורזורטים מכל הסוגים והרמות. רשת מלונות מוצלחת ואיכותית לה פריסה רחבה בקנריים עם סניפים רבים בטנריף היא רשת H10 .

    כמו בגראן קנריה, גם בטנריף הדרום שטוף שמש וחמים יותר ובו הריכוז בגבוה ביותר של מלונות, כולל החדישים והיפים ביותר. הלינה בצפון האי בדרך כלל זולה יותר והמלונות ישנים יותר, אם כי רובם בהחלט איכותיים ומוצלחים. לטנריף שני שדות תעופה. אחד בצפון האי והשני בדרומו. לשני השדות יש טיסות הן מיעדים שונים באירופה והן מהאיים הסמוכים.

    האטרקציות המשפחתיות המוצלחות ביותר בטנריף הן "פארק לורו" Loro Parque פארק חיות מקסים, מטופח ורחב ידיים שהמווה שילוב של "עולם הים" עם גן חיות וגנים בוטאניים. בפארק מופעי חיות ים: דולפינים, אריות ים וגולת הכותרת מופעי ליווייתני "אורקה" שצבעם שחור-לבן וכן מופעי ציפורים, סרט איימקס חדיש, אקוואריום עם מנהרת כרישים ושלל דגים וחיות ים, ביתן פינגווינים מקסים, תנינים ושפע חיות נוספות כולל נמרים, גורילות ושפע ציפורים. בפארק מגוון מסעדות וחנויות. ניתן לערוך בו סיור מודרך תמורת תוספת תשלום.

    הפארק ממוקם בעיירה פורטו דה לה קרוז Puerto de La Cruz בצפון האי, הידועה בנמל הדייגים שלה, בטיילת הנחמדה ליד הים, בחופי הרחצה השחורים ובקומפלקס הבריכות המצויין בין חופי הים. בעיירה מגוון מסעדות וחנויות. רצוי להקדיש לפארק ולעיירה יום שלם.

    בדרום האי בסמוך לאזור הנופש והבילויים הפופולארי "פלייה לאס אמריקס" Playa Las Americas התוסס, בו שפע מדרחובים, מרכזי קניות, מסעדות, חופים ובתי מלון (כולל מלונות דירות מוצלחים), ממוקם פארק המים הגדול והחדיש ביותר בקנריים "פארק סיאם" Siam Park, המעוצב כולו ככפר תאילנדי ונחשב לפארק המים הגדול באירופה. בפארק שלל מגלשות חדישות, בריכת גלים ענקית, מסלול אבובים, אזור רחב ידיים לשעשועים לקטנטנים והוא מתאים לכל גיל ואומץ. גם כאן מגוון מסעדות, כולל כמובן מסעדה תאילנדית. מומלץ להקדיש לפארק ולפלייה לאס אמריקה יום שלם.

    עבור חובבי הטבע גולת הכותרת של הביקור בטנריף היא ללא כל ספק הביקור בפארק הלאומי טיידה Teide הממוקם בלב האי ונקרא על שם ההר הגבוה ביותר באי "טיידה". הדרך לפארק יפה ונופית וחולפת על פני עיירות וכפרים בהרים. בפארק שבילי טיול ברמות שונות, נקודות תצפית מרשימות ומרכז מבקרים עם מוזיאון קטן בו מוקרן סרט מרתק על הפארק. הכניסה לפארק (כמו לכל הפארקים הלאומיים באי) חינם. כדאי לחזור לדרום האי דרך צפון מערב ולעצור לתצפית נוף על צוקי "לוס גיגנטס" Los Gigantes.

    פארק טבע מוצלח נוסף הוא Monte de las Mercedes הממוקם בצפון מזרח האי ובו שפע שבילי טיול מקסימים ושלל נקודות תצפית. מוצלח לשלב את הביקור בפארק עם ביקור בבירה העתיקה "לה לאגונה" La Laguna.
    יום טיול נפלא מטנריף הוא לאי הקטן "לה גומרה" La Gomera אליו שטים במשך כ-40-50 דקות מנמל לוס כריסטיאנוס Los Cristianos בדרום טנריף. באי פארק לאומי בשם "גרחונאי" Park Nacional de Garajonai בו יער גשם קסום עם מבחר שבילי טיול. חצי מהאי, כולל בירתו הקטנה "סאן סבסטיאן" San Sebastian צחיח עם נוף צוקים וקקטוסים וחציו ירוק וטרופי. באי שפע נקודות תצפית מרשימות. מוצלחת במיוחד: La Degollada de Peraza. האי ידוע בשפת השריקות הקדומה שלו, שהיתה דרך התקשורת באי במשך דורות רבים ונשמרה עד היום. נחמד לבקר בכפרים Agulo ו-Rosas ולאכול במסעדה מקומית בה ידגימו בפניכם את שפת ה"שריקות". הדרך הנוחה ביותר לטייל באי היא בסיור מודרך היוצא מטנריף כולל שייט במעבורת וביקור בכל היעדים הפופולאריים באי.

    גם בטנריף מגוון רחב של טיולים ואקשן הכוללים שייט, אופניים, ג'יפים, טרקטורונים וגם טיול סגווי.

    רוצים לדעת עוד?

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מבצעים ודילים חמים

      מחפשים את הטיול המושלם?

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים אורגני